Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

tisdag, december 20, 2005

Jag vill ha snö som stannar!

Jag tänkte mest God Jul:a er lite i förväg för imorgon åker jag ut på landet och isolerar mig i några dagar. God Jul!

När jag ändå är här:
Jag har börjat kalla katten Buffy. Vi får se om det namnet är här för att stanna. Buffy följer med ut på landet och gör livet surt för Uffe. Det är intressant med de två för Uffe är typ dubbelt så stor och säkert minst tio år äldre än Buffy och ändå slinker han iväg med svansen mellan benen när hon fräser. Stackars. Jag hoppas att de ska lära sig att tolerera varann med tiden.

På juldagen tar jag mig tillbaka till civilisationen igen för då ska jag se Häxan och lejonet på bio! Kan det bli annat än succé? I think not! Jag förväntar mig att bli sådär riktigt glad som man bara blir av högbudgetfilmatiseringar av brittiska fantasyklassiker. Jag blir alldeles varm bara av att tänka på det, eller så är det feber. Nu ska jag sova.

4 Comments:

Blogger A said...

god jul! och tack för julkortet :) jag har inte skickat några själv, men jag kanske kan sända ett värnlösa barns dag-kort eller något.

8:02 em, december 22, 2005  
Blogger A said...

jag insåg att jag har din adress i fel stad så det blev inget kort igår. det kanske blir roligare så. nu kan det bli en överraskning. typ. i alla fall lite.

5:09 em, december 29, 2005  
Blogger Tant röd said...

jag hade ju inte rätt adress till dig heller, eller egentligen var det ju det för det var väl där du var. men det är bara bra att du är "skyldig" mig ett julkort med tanke på det där blandbandet som du har fått vänta på i några år nu, det väger upp lite liksom... (jag behöver inte känna mig som en fullt så dålig människa. haha)

11:10 em, december 29, 2005  
Blogger A said...

jag trodde att det låg en plan bakom det hela, att du visste att jag hade åkt hem. haha.

12:59 fm, december 30, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home