Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

tisdag, november 29, 2005

Meningsfull rubrik sökes

Helgen i Borås var lyckad trots sjukdom hos diverse medverkande. Jag lyckades träffa 3/x vänner som bor i stan. Ni som jag inte hann träffa: vi ses som sagt snart ändå, för nästa helg är det baluns i Linköping. Tjoho.

Lördagskvällen bjöd min värdinna på en tur till Göteborg med besök på Lisebergs julmarknad. Det var som en riktig amerikansk hollywoodjul med alla dessa små olikfärgade lampor överallt!
Diverse hemlagat, hembakt och hemtillverkat av olika slag såldes från små bodar. Jag hoppade över karusellåkandet (det är en årstidsbunden sysselsättning) men införskaffade både brända mandlar och spanska våfflor, dessutom spelade jag en gång på ett såntdär hjul och vann givetvis inte.
Jag, E och G köpte likadana röda, glittriga tomteluvor som vi hade på oss, vilket visade sig mycket praktiskt då det var mycket folk och lätt att komma ifrån varann. Röda luvor syns mycket bra i folkvimlet.
Kvällens snyggaste var isbaren. Tyvärr hade vi inte tid att gå in där och dricka sprit utan nöjde oss med att stå utanför och kika in en stund.

Min snälla mor har bestämt sig för att låna ut sitt hus till mig över nyår! Alltså blir det sannolikt ett nyår i E-tuna i år. Känner du på dig att du är inbjuden så är du antagligen det.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nyheten om N-festen har spridit sig till pojkvän och Kalmarbon.. Han skulle höra av sig i halvlek igen. Han har en fru som måste övertalas.
Pojkvän sa att annars så kan vi alltid ha en trevlig fest på tre(kant)..

9:08 em, november 30, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home