Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

torsdag, november 24, 2005

Borås here I come!

Imorgon bär det av mot Borås, staden dit halva mänskligheten (på ett ungefär) tycks ha flyttat de senaste åren. Det ska bli mycket spännande att se hur allt är där nere, det är ju inte så ofta jag är ute och reser så jag får ta tillvara på det som kommer i min väg.


Det ska bli mycket trevligt att träffa alla de av mina boråsvänner som jag kommer att få möjlighet att träffa, ingen nämnd och ingen glömd. I nuläget är det inte helt klarlagt vilka som har tid med mig den här gången, men det kommer ju i vilket fall att bli fler resor dit ifall vi inte hinner med varann den här gången. Evert kommer jag i alla fall att se en del av eftersom det är där jag ska bo. Synd att inflyttningsfesten blir uppskjuten, men vi ska säkert kunna ha kul ändå!

Det var inte så länge sen som jag själv planerade att flytta till Borås, det är märkligt att tänka på det eftersom det nu känns så främmande att göra det. Ska jag flytta nånstans i framtiden så blir det väl till Stockholm? Jag är, min vana trogen, övertygad om att saker och ting löste sig på bästa sätt när jag flyttade hit istället för till Borås. Är det nåt slags ödestro jag har? Jag vet inte riktigt, men praktiskt och bekvämt är det i alla fall. Jag ångrar i stort sätt aldrig några av, i alla fall de viktigare, besluten jag tar. Undrar om detta är nåt slags konsekvens av att jag inte ställer särskilt höga krav på mig själv? Nej, sluta, detta är inte en dag för självanalys!

Chalie och jag ägnade oss lite åt analyserande av andra människor idag under vår kombinerade lunch och fotosession. Med lite tur, för mig, och engagemang, från ett annat håll, så kommer det att finnas bilder på katten här i bloggen senare ikväll eller imorgon. Charlie och jag diskuterade lite alternativ för nyårsfirande också. Någon som vill fira nyår i Eskilstuna? Inget är spikat, men det ser ut som det blir här i år.

2 Comments:

Blogger A said...

fan, jag som inte är i borås. varför lyckas jag alltid åka därifrån när det händer viktiga saker. när jag väl är där är det döda gatan igen.

7:37 em, november 25, 2005  
Anonymous Anonym said...

Jag är i allafall lycklig över att du bor i det underbara området Fröslunda (där de gärna sticker en kniv i ditt cykeldäck) för att du finns nära mej.

Det här med nyår måste tas ta i NU!! På vår torsdags lunch kan vi tala om detta. Vi ska även prova ett recept på en varm choklad med kanel o likör 43 som toppas med vispad grädde.

8:37 em, november 29, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home