Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

lördag, november 19, 2005

Oh lord, what's the use?

Ok, så nu är jag arbetslös igen. Arg för det är jag också eftersom jag verkligen var självskriven för jobbet. Varför är de som har makten inte de som har kunskapen? Ett allmänt problem känns det som.
Vad ska jag göra nu då? Det återstår att se. Eftersom jag är en sån naiv människa så ser jag ändå på framtiden med tillförsikt. Bless min okunnighet säger jag bara.

Arbetslöshetens början firades med besök av vänner som bidrog med datasupport, mat och trevligt sällskap. Tack till Charlie och Pricken! Som inte det var nog så hade de med sig den gamla klassikern "Trolltyg i tomteskogen", vilken höjdare! En av dessa barndomsfavoriter där man känner igen varje scen och replik. Den sortens trygghet som uppskattas när en liv har vänts upp och ned igen.

Nattens låt är: "Heut ist mein tag" med Blümchen. Ganska otippat, men det bör tas med i beräkningen att jag druckit ett antal glas vin.

2 Comments:

Blogger Tomas Andersson said...

Trevligt med nån mer som fattat varför man vill se om en film eller läsa om en bok. För trygghetens skull.

11:42 fm, november 20, 2005  
Anonymous Anonym said...

Fördelen med filmer man redan sett är ju att man vet vad man får. Vin som tillbehör höjer tillfället!!

11:04 em, november 21, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home