Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

tisdag, november 22, 2005

Om katten

Tack till alla som föreslår kattnamn, det är idel bra förslag ni kommer med! Jag ska fixa en bild så snart jag kan, kanske kan Charlie komma över med digitalkameran? Jag har ett par filmer till dig så du får nåt för besväret.

I kattnamnsdagsalmanackan stod det Elisabeth på söndagen, som var dagen då hon/han kom, men det tycker inte jag är ett passande namn. Idag däremot är det Olga som har namnsdag och det hade jag faktiskt funderat på så kanske...

Sprätt skulle kunna vara ett alternativ då hon/han är en hejjare på att sprätta runt sand i hela badrummet när han/hon går på lådan. Jag har aldrig varit med om en katt som gräver så ambitiöst i samband med behovsuträttning som denna. Jag antar att det får tolkas som renlighet, men det blir väldigt kattsandigt på badrumsgolvet. Vore jag lagd åt det hållet skulle jag kunna låtsas att jag hade min egen sandstrand, men nu är jag typen som föredrar mina sandsträder utomhus. Det blir tvunget att ta till dammsugaren fruktar jag...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kommer över med kameran på torsdag, mutorna godtas.
Olga är ju lite coolt. Olger går ju oxå.

Du får bygga väggar och tak till kattlådan så slipper du sandspridningen.

12:51 em, november 22, 2005  
Blogger Tant röd said...

Låter bra! Olger låter inte alls dumt, ska se om jag kan lista ut vad han/hon är...

Hm, nu är inte jag särskilt händig. Jag tror det faller på det...

1:53 em, november 22, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home