Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

lördag, augusti 05, 2006

Över medel i test!

Jag har gjort ett test som jag fann på DN Kultur vilket gällde kunskaper angående superhjältar. Inte dåligt stolt, och förvånad, jag blev när jag fick 9 av 16 rätt och därmed var bättre än 55% av de som gjort testet innan mig!
Det bör förresten kanske påpekas att mina kunskaper i första hand hämtats från diverse filmer, inte från själva serierna. Jag har visserligen läst mången serie i min dag, men mycket få har avhandlat superhjältar (av den traditionella typen iaf).
Den enda fråga jag inte gissade mig till svaret på, utan verkligen kunde, var givetvis den som handlade om the Simpsons. Det känns som jag har sett alla avsnitt minst tre gånger så jag kan dem i det närmaste både framlänges och baklänges vid dethär laget.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan inte låta bli att skryta med att jag hade 14 rätt men måste erkänna att Simpsonsfrågan var en av de jag inte kunde.

U.J.

8:07 em, augusti 05, 2006  
Blogger Tant röd said...

ha! jag är inte förvånad över att du, i det närmaste, aceade det testet, men det märks ju tydligt var kunskapsluckorna uppstår när man inte brukar tv.

2:14 fm, augusti 06, 2006  
Anonymous Anonym said...

10 rätt hihi!

10:22 em, augusti 09, 2006  
Blogger Tant blå said...

Klarade 10 rätt. Visste naturligtvis också svaret på Simpsonsfrågan och, faktiskt(!) på två fågor till. Fast övriga var ju ren gissning förstås...

2:05 em, augusti 10, 2006  
Blogger Tant röd said...

Hm, jag är alltså inte över medel i min bekantskapskrets...utan sämst. Det känns ju bra. Tur att det inte var något prestigefullt vi tävlade om.

9:55 fm, augusti 11, 2006  
Blogger Erik Westin said...

Nu var det ett tag sedan jag gjorde det där testet, men jag vill minnas att jag hade nio, så vi är lika, Elli.

4:15 em, augusti 12, 2006  
Blogger Tant röd said...

Tack Erik för att jag inte behöver kräla omkring ensam här på botten!

Mattias: lika illa som U är du bara om du inte kunde simpsonsfrågan.

11:20 fm, augusti 13, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hm även fast jag har tv så var jag nog sämst av alla fick endast 5 rätt..det vittnar nog om att jag tycker livet är för kort för div trams hehe

8:30 fm, augusti 18, 2006  
Blogger Tant röd said...

Ja, det är sant, man ska se saken från den positiva sidan.

11:52 fm, augusti 18, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home