Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

tisdag, juli 18, 2006

Möjligen mer kul för mig att svara på än för er att läsa, men ändå:

Namn? Elli
Kallas? Elli m.m.
Piercings? I öronen.
Tatueringar? Inte än.
Längd? 1,70
Har du någon fobi? Bara lite smånojor.
Gillar du dina småsyskon? Jodå, jag kommer väl överens med mitt småsyskon.
Måste du sy upp byxorna du köper? Det händer.
Ser du på Robinson? Jag gjorde det, när det var nytt.
Sjuk humor? Ja tack.
Gillar du bilar? Nä. Fast det finns undantag.
Vad anser du om skånska? Inget speciellt. Jag gillar bob hund.
Har du en lunarstorm? Ja, men bara för att kunna läsa Miffolurvas blogg.
Vad vill du bli när du blir stor? En som vet vad hon vill.
Specifikt yrke? Kom gärna med förslag.
Favorit tv-program? Några favoriter jag haft genom åren; Twin Peaks, This life, Brideshead revisited, Red Dwarf, Arkiv X, Vänner, Buffy, Dark Angel, West Wing, Lost, Veronica Mars och ett antal till som jag inte kommer på just nu. Jag gillar tv.
Gillar du dina grannar? Inte lika mycket som tv.
Värsta känslan? Ångest, oro och sånt är inte bra.
Människa som gör dig enbart glad? Mina vänner är gör mig mestadels glad och det är bra jobbat!
Människa som gör dig enbart ledsen? Om idioti inte vore så underhållande så skulle det finnas en hel del.
Senast köpta skiva? Jag minns verkligen inte.
Senast lästa bok? Djävulen bär Prada av Lauren Weisberger.
Vem fick du senast ett blandband av? Anna.
Har du några fordon i din ägo? Min högt älskade cykel.
Jag vill vara? Ja tack.
Bästa sport? Konståkning är trevligt att se på. När det gäller utövande av sport så brukar jag låta bli. Om inte kubb räknas som en sport.
Hur ser folk dig? Med ögonen, och hjärnan. Det skickas nåt slags signaler däremellan… Biologi är inte min gren.
Vad vill du helst ha nu? Ett jobb vore bra, helst ett trevligt sådant. Sen skulle jag vilja ha möjlighet att åka och hälsa på alla vänner jag inte ser så ofta.
Är det många som alltid läser din dagbok på internet? Ingen aning.
Tycker bäst om varm eller kall oboy? Jag föredrar att min varma mjölk med kakao och socker. Old school.
Vad har du för intressen? Allt och inget.
Vilken var din första konsert? Det går att läsa om i en tidigare post, längre ner.
Är du pinsam på fyllan? Jag brukar försöka undvika att komma ihåg sådant.
Är du blyg? Det händer.
När kräktes du senast? I min barndom.
Vad tycker du är äckligt? Oj, det finns så mycket, jag kan inte välja en favorit.
Tycker du att det är jobbigt att ringa till någon? Det finns ingen speciell jag tycker är jobbig att ringa till, det är väl mest omständigheterna som gör telefonsamtal jobbiga.
Vad tycker du om sex före äktenskapet? Före eller efter gör ingen skillnad i mina ögon. Det kan vara bra att undvika otrohet bara.
Hur svarar du i telefonen? Hej/hallå eller med mitt namn.
Har du varit kär i han/hon? Vem?
Är du en bra flickvän? O nej.
Somnar du med tv:n på? Konstant.
Är mustasch eller skägg snyggast? Beror på vilken sort det är. Jag är t.ex. inget fan av skepparkrans.
Har du långa naglar? Det varierar.
Om du skaffar barn vill du adoptera eller ha biologiska barn? Lite av varje kanske.
Brukar du bli våldsam när du blir förbannad? Nej. Jag är snäll…
Mössa eller öronmuffar? Båda funkar.
När grät du senast? Tidigare idag. Det var kulturrelaterat så att säga…
Använder du klocka? Inte på det sätt som antagligen avses med frågan.
Och det tuffa nicket på internet då? Tufft? Äh, nä.
Vad gjorde du igår? Låg i solen och läste, grillade… tja, det var nog allt.
Vad har du gjort idag? Inte mycket.
Vad har du ätit idag? Inte mycket.
Vad har du på dig idag? T-shirt, kjol och sånt.
Mest spelade låtarna på din ipod? Ipod? Nä.
När drack du senast? Jag drack vatten nyss. Sprit? I fredags, Martini.
Skriver du brev, till vem/vilka? Jag skiver en del brev, både elektroniska och pappers, både till diverse vänner och mer officiella…anrättningar.
Hur många par skor har du? Åtta tror jag. Samt några par stövlar.
Vad är det värsta du vet? Å, det finns så många bra, jag kan helt enkelt inte välja!
Använder du parfym, vilken? Pink pepper och Lemon tea, båda från Body Shop.
Favoritplagg till vardags? Har ingen given favorit.
Favoritplagg till fest? Just nu skulle jag gärna gå på fest igen i min svarta kjol. Det var så trevligt sist, kanske berodde det på kjolen.
Några snygga brudar? Nej tack, det är bra ändå.
Några snygga grabbar? Hm… se ovan. De är bara till besvär.
Vad ska du göra imorgon? Det får vi se då.
Vem har du snott frågorna av? Teetee.
Hur mår du? Bra tack.
Har du börjat skolan än? Det har hänt.
Vilken klass? Jag har börjat och slutat i ett flertal.
Favoritfilmer? Å, det finns så många!
Favoritartister? Å, det finns ännu fler!
Gillar du hårgele? Nej.
Hur ser du ut idag? Har vi inte avhandlat detta redan?
Har du pojkvän/flickvän? Nej, jag har katt.
Har du något husdjur? Se ovan.
Vad heter det? Det? Hon heter Buffy, han heter Ulf. De är utackorderade just nu.
Vad gör du helst på fritiden? Allt som är trevligt.
Har du någon bästa vän? Jag har flera.
Vill du ha barn? Kanske.
Har du något/några syskon? En bror.
Vem pratade du senast med? Teetee på icq. Textformen av prat.
Dö smärtfritt om en vecka eller leva tills du blir 80 och dö en mycket plågsam död? Tänk vad bra att jag inte behöver välja!
Vad önskar du mest i hela världen? Jag önskar inte mest i hela världen. Det verkar jobbigt. Jag småönskar däremot lite allt möjligt.
Vad lyssnar du på just nu? Jag hör ljudet av CSI (originalet) från tv:n.
Vilken film såg du senast? Lucky number Slevin. Står mer om det nedan.
Gillar du att sjunga? Ja, vissa gånger mer än andra.
Vad tycker du om hästar? Trevliga.
Gillar du att rita? Ja.
Vilken bok läser du för tillfället? Fans av Fredrik Strage.
Vad har du för mobil? En Siemens av nåt slag.
Bor du i villa eller lägenhet? Lägenhet.
Har du egen dator? Yeees, my preciousss…
Hejdå? Ja, för denna gång.

4 Comments:

Blogger Erik Westin said...

Hallå Elli, eftersom vi läser samma blogg (eller skunkdagbok egentligen) i det här fallet vill jag tipsa dig om detta (eller också är det jag som är sent ute):

1. Slå upp Kult. nr 4/2002, tema Sport, eller kolla här: (http://www.stuff.liu.se/sekel/kult/kult024.pdf). Bläddra till sidan 20 och notera namnet på vinnaren av novelltävlingen.

2. Jfr. med detta: http://www.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g20-05018-68 (Inlägg 539 och 540)

Fatta hur till mig jag blev när jag insåg att det kunde vara hon!

9:19 fm, juli 31, 2006  
Blogger Tant röd said...

Blev du lika till dig som när du och Urban skulle träffa Horace? Din analys var verkligen intressant att läsa förresten!

Jag vill minnas att den där novellen och dess författare har uppmärksammats tidigare, kan ha varit Anna som mindes den i samband med att vi konstaterade att vi läst litt.b tillsammans med denna kändis.

11:39 em, augusti 01, 2006  
Blogger Erik Westin said...

Nästan mer till mig faktiskt, dock inte lika hysteriskt nervös.

Så klart! Det borde jag ha tänkt på. Någon måste ju ha läst med henne också. Däremot måste hon väl ha lämnat Linköping när jag kom till universitetet, antar jag.

12:41 fm, augusti 03, 2006  
Blogger Tant röd said...

Vi diskuterade saken förra hösten, men det var i den gamla gästboken som försvann och jag minns inte om hon sa, eh skrev, att hon läst mer än litt. b i Linköping.

Nästan mer till dig än inför Horace, det låter som en komplimang av rang det.

10:27 fm, augusti 03, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home