Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

tisdag, augusti 01, 2006

Substitut

Jag borde verkligen skriva en lång och uppskattande skildring av min resa till Norrland (jag har tidigare aldrig varit längre norrut än Uppsala, så ni måste förstå att detta var mycket exotiskt för mig), men jag har ont i huvudet och ägnar all min lediga tid åt att be vädergudarna om åska så jag nöjer mig för tillfället med att rekommendera lite annat att läsa (det har dock föga att göra med Norrland).

Det har varit en lång och jobbig dag vilket jag, inser jag såhär vid dess slut, borde ha insett redan när jag vaknade imorse med vaga men obehagliga minnen av den dröm min onskefulla hjärna kokat ihop under natten.
Den gick ut på att jag skulle gifta mig. Varför, undrar ni nu, och med vem? Anledningen var, på drömmars vis, synnerligen logisk. Jag hade hittat en synnerligen billig brudklänning. En vit, marängartad, löjligt billig brudklänning (jag har en vag känsla av att den kostade antingen 20 eller 200 kronor, vilket ju onekligen är ett billigt pris för en brudklänning). Vad göra annat än att gifta sig när man hittar något sådant? Vem jag skulle gifta mig med ingick antingen inte i drömmen eller så har denna detalj lyckligen förlorats i glömskans dimmor.
Kan man ha annat än huvudvärk efter en sådan dröm? Jag är nu rädd för att gå och lägga mig, den kvava jävla värmen får mig att drömma mardrömmar!

3 Comments:

Blogger Tant blå said...

Skulle en sådan futtig detalj som VEM man ska gifta sig med verkligen spela någon roll när man hittat en så billig brudklänning?! Tycker det hela verkar fullständigt logiskt och rimligt! =/

3:46 em, augusti 09, 2006  
Anonymous Anonym said...

Efter lite bläddrande i min drömlexikon fann jag denna texten om den kanske kan hjälpa "Det egna äktenskapet eller att förena två aspekter av drömmaren, som intellektet och känsla, det praktiska och det intuitiva jaget; "äktenskapet" mellan medvetet och omedvetet jag. Då lexikonet även talar om att det man drömmer endast handlar om en själv och ens eget undermedvetna.

10:45 em, augusti 10, 2006  
Blogger Tant röd said...

Aha, jag skulle alltså gifta mig med mitt omedvetna (?) Det känns som en intressant förening... Jag tror vi kommer trivas tillsammans.

9:52 fm, augusti 11, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home