Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

torsdag, juni 29, 2006

Valen och valet

Nu har även jag, som den ansvarsfulla medborgare jag är, gjort ett valtest på internet för att se vad jag bör rösta på i höst. DNs valtest var det jag hittade först men jag blir nog tvungen att göra nåt mer för enligt detta så höll jag med miljöpartiet mest, vi var 89% överens. Vänstern kom tvåa med 87% enighet och sossarna trea med 72% tror jag det var. Även om det finns många frågor där jag och miljöpartiet är rörande eniga så finns även mycket vi är synnerligen oense om. Som testet var utformat så kom dessa oenigheter ej i dagen. Jag måste göra fler valtest alltså! Nån som vet några bra får gärna tipsa, vi vill ju inte att jag ska rösta fel och förstöra för oss, eller hur?!

Jag försökte kopiera det fina lilla stapeldiagrammet som presenterade testresultatet så att ni skulle kunna få se det här, för det är ju alltid trevligt med färgillustrationer, men det funkade inte så det får bli en annan bild:

1 Comments:

Blogger Tant röd said...

ja, visst är den fin!

10:22 em, juli 02, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home