Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

onsdag, januari 25, 2006

And the winner is...

Efter att tio personer nu på ett eller annat sätt deltagit i min lilla omröstning så förklarar jag den härmed avslutad.

Vinnare är, med fyra röster, Alice in Wonderland (mitt ex är på engelska, det är därför jag använder originaltiteln. Inte för att verka internationell eller sofistikerad, för det är jag inte).
För den som håller räkningen noga bör påpekas att en av dessa röster avlades till mig personligen och finnes icke med bland kommentarerna.

Ett tack riktas härmed till alla er som visat mod och gjort er röst hörd i detta kontroversiella val. Ni som inte vågade, ville eller hann med att rösta kan trösta er med att jag antagligen kommer att upprepa det hela i framtiden eftersom jag tyckte det var så vansinnigt roligt.

Nu ska jag bara få tid att läsa boken också...

3 Comments:

Blogger Tomas Andersson said...

Hmmm, fick inte Alice bara tre röster tack vare anti-rösten? Inte för att detverkar göra nån skillnad på det totala resultatet, men rätt ska väl vara rätT? (med eventuell erservation för eventuell felräkning).

2:55 em, januari 25, 2006  
Blogger Tant röd said...

Jag tänkte att när jag har nästa omröstning så borde jag ge de böcker som fick röster (men inte vann) i denna omgången en ny chans. Då kan du rösta på Magician. Eller så läser jag kanske den ändå, utan omröstning.

Anti-röster räknas inte. Systemet godkänner dem inte.

2:22 em, januari 26, 2006  
Anonymous Anonym said...

ville bara skicka en liten kram! fatt ordning pa dreamcastet an?

6:34 fm, januari 27, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home