Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

söndag, oktober 02, 2005

Weekend update

Söndag kväll.
Om jag hade ett jobb där jag vantrivdes skulle det kännas jobbigt nu. Men så är det inte. Bra.
Om jag får behålla mitt jobb så kan jag få fortsätta att vara lugn på söndagskvällarna. Det återstår att se hur det blir med det.
Den välbekanta känslan av att allt står stilla i väntan på en viss händelse, ett avgörande eller besked är tillbaka. Det är irriterande hur svårt det blir att planera nåt alls för framtiden när man inte har en aning hur någonting kommer att bli.
Det är inte den här sortens vardagsspänning jag vill ha.
Har funderat på att sätta X-faktorn (osäkerheten över huruvida jag får vara kvar på jobbet) ur spel genom att höja vardagsspänningen på andra sätt som gör att X-faktorn blir trivial och ointressant. Jag skulle till exempel kunna börja utöva nån extremsport. Eller så kunde jag börja låta en tärning avgöra alla beslut jag tar. Två populära fritidssysselsättningar som människor utövar. Kanske nåt för mig, vem vet. Det skulle ge mig något nytt att tänka på i alla fall.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Låta tärningar avgöra tycker jag låter som en spännande idé. Fast då måste du ju ha med fummelfaktorn så om du slår "fel" så händer vansinniga saker. Det blir ännu mer spännande på det viset. =)

8:42 em, oktober 02, 2005  
Blogger Tant röd said...

Haha. Bra idé!

9:09 em, oktober 02, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home