Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

lördag, oktober 01, 2005

Hur fredagen förlöpte...

Min lediga läskiga fredag blev riktigt givande. Jag har nu genomgått testet för att se om jag duger som blodgivare. Huruvida jag duger kommer jag att veta om en månad, om jag duger kommer jag då att få ge blod på riktigt. Det var läskigt, men hanterbart, att få en nål instucken i armen och blod utpumpat i små rör. Jag är riktigt nöjd med hur lugnt jag hanterade det hela.
Jag vågade inte titta på när jag tappades. Charlie tyckte att jag skulle titta för "det ser så roligt ut när rören fylls med blod", jag avböjde med argumentet att jag inte ville göra det hela mer obehagligt än nödvändigt.
Jag blev förvånad när jag fick veta hur förhållandevis få det är som är blodgivare och då kändes det ännu bättre att jag tagit mig samman och tagit mig dit. Jag hoppas nu att mitt blod duger för jag vill gärna dela med mig av det.

Efter min lilla pärs på Blodcentralen gick jag och Charlie på shoppingtur med riktigt lyckat resultat. I kväll har vi ägnat oss åt att dricka vin och babbla. Vi tycks alltid ha saker att prata om, vilket är mycket praktiskt när man är goda vänner. Nu ska jag bara se till att dricka ett par glas vatten innan jag går och lägger mig så jag kommer att vara pigg när jag tar mig upp senare idag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan ju berätta att jag sjöng högt hela vägen hem på cykeln och att det var väldigt svårt att styra.

10:38 fm, oktober 05, 2005  
Blogger Tant röd said...

Du sjöng högt i offentliga sammanhang? Fast jag kan tänka mig att det var rätt folktomt...

10:24 em, oktober 05, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home