Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

torsdag, juni 08, 2006

Cheerleading 101

Bengts nöjesfält har bosatt sig, tillfälligt, på idrottsplatsen blott ett stenkast från min bostad. Lagom till denna skolavslutningshelg. Ska vi tro att det blir några lugna och stillsamma dagar?

Jag är tämligen opepp inför fotbolls-vm.
Låt mig förklara den ungefärliga graden av engagemang jag känner genom ett belysande exempel:
På lördag spelar Sverige sin första match. Jag ska givetvis se denna match, tillsammans med ett mindre sällskap vänner. Fotbollstittandet skall akompanjeras med ätande av svamprisotto och vindrickande. Gissa vilket jag ser mest fram emot. En ledtråd: Svamprisotto is da shit.
Nåväl, skulle tro att engagemanget ökar markant när det väl sätter igång. I alla fall om det går bra för Sverige. Annars får jag väl snabbt byta sida till nåt lag som det går bra för, jag är inte så nogräknad bara jag har nån att heja på.

Project Runway är slut för denna gången - gråt! Vad ska man nu känna sig exalterad över i tv-utbudet? Den som säger fotboll får stryk, sport är en helt annan sorts drama som ej kan ersätta intrigerna i en god såpa/serie.
Min favorit kom förresten tvåa, det borde väl vara ett tecken på att jag har utmärkt fashionsense eller? Ve den som säger emot, dig skall jag battla against! Vilket är ditt weapon of choice, yatzy eller uno?
(Ursäkta all utrikiska, jag övar mig i att byta nationalitet.)

Här nedan en fin klänning gjord av min Project Runway favvo Daniel Vosovic!


3 Comments:

Anonymous Anonym said...

vi har för lite risottoris. ska köpa mer. heja sverige annars så ska vi heja på england. klänningen var "gräs"lig, ser ut som en rabatt.

6:05 em, juni 09, 2006  
Blogger Tant röd said...

hegerforspoäng! fast det är väl ok såhär i fotbollstider

3:13 em, juni 10, 2006  
Blogger Tant blå said...

Har också lite svårt att uppbåda samma entusiasm som vanligt över ett stort mästerskap i fotboll (EM och VM), fast det beror mest på att alla matcher (nästan) varit så avslagna. Det är egentligen ingen som bjudit på någon riktig underhållning. Antar att det kommer när matcherna börjar "gälla" någonting...lite trist bara att inte gruppspelsmatcher i VM anses gälla något.

4:01 em, juni 14, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home