Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

onsdag, maj 10, 2006

Dagen efter

Gårdagens födelsedag blev en bra födelsedag. Vackert väder, vänliga telefonsamtal, god mat (utmärkt uteserveringspremiär!), trevligt umgänge, en oväntad present i form av ett rosévin, ett kanske något för stort intag av alkoholhaltiga drycker och jag tror jag gick och la mig fem på morgonen. Jag fick höra min födelsedagslåt och alla var snälla och gav mig komplimanger för mitt nyfärgade hår. Sammanfattningsvis en utmärkt födelsedag.

Även denna dagen efter födelsedagen har varit av godo. Visserligen har jag varit trött hela dagen eftersom jag sov kanske 4,5 timme på sin höjd, men det har varit en så loj dag att det inte gjort ett dugg. Cyklade lite, tittade ut lämpliga utemöbler till en väns balkong, köpte en vas, hängde på en kolonilott och läste tidningen. Slappt och bra. Det är otroligt vad lite fint väder och grön natur kan göra för humöret, maj är en så otroligt bra månad så jag kan inte ens börja beskriva det.

Nu ska jag sova för imorgon är det tänkt att jag ska ut på lite äventyr, av det shoppingorienterade slaget.

2 Comments:

Blogger A said...

hej. ursäkta att jag inte sagt grattis ännu (jag hade planerat att skicka ett mess, men tillvaron är helt skruvad just nu), så jag gör det nu: GRATTIS i efterskott!

vad har du för hårfärg nu då?

och varför är du aldrig online?

12:39 em, maj 19, 2006  
Blogger Tant röd said...

Tack a! Be för böfvelen inte om ursäkt, jag kommer ju inte ihåg vilket datum det är du fyller så jag kan knappast ställa några krav i den ordningen på dig.

Chokladbrun är nuvarande hårfärg.

Äh, oj, tänker jag då. Jag har alldeles glömt att jag har icq. Lovar att göra bot och bättring!

5:40 em, maj 20, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home