Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

tisdag, juni 06, 2006

"We don´t care about the young folks..."

Det känns lite som lov, även om jag inte har lov nu för tiden. Jag var hos mamma på besök och passade på att ta med mig en massa syren och liljekonvalj hem så nu lukar det skolavslutning här i lägenheten.
Idag är det på dagen 8 år sedan jag tog studenten. Det är inte utan att man blir lite nostalgisk... När jag var i Stockholm i fredags var stan full av berusade människor i vita kläder som åkte lastbilsflak, sjöng och var allmänt glada. Scener som kommer att upprepas i den här stan på lördag. Då ska jag dock hålla mig inne och se på fotboll. Studentfirande, om det inte är ens eget, gör sig bäst på behörigt avstånd.

1 Comments:

Blogger Tomas Andersson said...

Kommentar citerad från sigges blogg:
"Jag kom plötsligt tänka på en grej jag såg för typ tre år sedan. En lövad LASTBIL kommer åkande. På flaket står EN studenklädd spoling. Han är helt ensam. Han står upp och viftar med tummarna och vrålar "VISA PATTARNA" om och om igen."

9:31 fm, juni 07, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home