Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

tisdag, september 27, 2005

Jag och mina böcker

Ok, svarar härmed på en enkät som jag blev tipsad om.

1. Antal böcker jag äger:

450-500

2. Senaste boken jag köpte:

Senaste bokinköpet bestod av en liten bunt innehållande;
Hemma hos Martina av Martina Haag,
Den blå färgen av Tracy Chevalier,
The other side of the story av Marian Keyes,
Jonathan Strange & Mr. Norrell av Susanna Clarke
Falling sideways av Tom Holt.

3. Senaste boken jag läste:

Senaste boken jag läste ut var Hemma hos Martina.

4. Böcker jag läser parallellt just nu:

Magician av Raymond E. Feist
Sushi för nybörjare av Marian Keyes.

5. Fem böcker som betyder mycket för mig:
Låt mig omformulera frågan.
Fem böcker som gjort stort intryck på mig (utan inbördes ordning):

Flicka med pärlörhänge av Tracy Chevalier
Swanns värld av Marcel Proust (har inte kommit längre än så ännu)
LotR-triologin av JRR Tolkien
Ett nytt land utanför mitt fönster av Theodor Kallifatides
Den sista myten av Sigge Eklund