Namn:
Plats: Eskilstuna, Sweden

torsdag, april 06, 2006

Väder och sånt

Igår cyklade jag för första gången i år, en milstolpe i sanning! Sen bestämde jag att det var (är) vår, trots att det inte ens var sol eller varmt, bara för att det gick att cykla samt att sopbilarna hade vaknat ur vintersömnen och gett sig ut på gatorna för att städa bort allt jävla grus (f.ö. nästan lika mycket en trafikfara som is och snö)som ligger och dräller överallt.

Idag är det mer vårvädrigt och kanske borde jag ta tillfället i akt och cykla igen, men jag har inget bra mål att cykla mot idag så jag kanske bara sitter här hemma och läser vid köksbordet för där är det soligt och det går faktiskt att njuta av vårvädret inomhus också. Då slipper man störas av besvärligheter som vind, andra människor och dammet från sopbilarna.

Jag ska ändå gå ut imorgon, för att hälsa på mormor, och det kommer säkert att vara fint väder då också för att från och med nu ska det vara fint väder för det är vår, det har jag bestämt.